سفر به مالزی
تک پر

 

کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است . زبان رایج مردم مالزی مالایی است و واحد پولی این کشور رینگت می باشد. شهرهای مهم مالزی عبارتند از : کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی.
مالزی
 اطلاعات مورد نیاز برای سفر به مالزی عبارتند از :
بهترین زمان برای سفر به مالزی چه زمانی است ؟
سفر به مالزی در دو بازه ی زمانی رونق دارد. یکی از آن ها از ابتدای دسامبر شروع شده و تا پایان ژانویه ادامه می یابد .
مالزی دارای چه نوع آب و هوایی است ؟
مالزی دمای میانگینی بین ۲۲ تا ۳۲ درجه ی سانتیگراد دارد. میانگین دمای هوا در مناطق مرتفع تر ۲۱ درجه در روز و ۱۰ درجه در شب است. بیشترین میزان رطوبت در ماه های آوریل و مارچ وجود دارد و همچنین ماه های اکتبر و دسامبر نیز رطوبت بالایی دارد. کم بارش ترین ماه های سال زوئن و جولای هستند.
مالزی
ساعات کار اداری در تور مالزی چگونه است ؟
ساعات کاری بانک ها از دوشنبه تا جمعه و از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر است. ساعات کار ادارات دولتی دوشنبه تا جمعه و از ساعت ۸ تا ۱۲:۴۵ و ۱۴ تا ۱۶:۱۵  است.فروشگاه های کوچک مانند سوپر مارکت ها صبح ها زودتراز بقیه ، ۶ صبح ، فعالیت خود را شروع می کنند و دیرتر، ۹ شب ،به کار خود خاتمه می دهند . فروشگاه ها روزهای شنبه و یکشنبه عصر تعطیل هستند و شلوغ ترین ساعت کاریشان قبل از نهار است. بقیه ی فروشگاه ها از ۹:۳۰ صبح تا ۷ شب فعالند. فروشگاه های بزرگ و مراکز خرید یرتر از بقیه شروع به کار می کنند.
خدمات پزشکی در مالزی چگونه است ؟
پزشکان در همه ی هتل ها و استراحت گاه ها حضور دارند و مسلط به زبان انگلیسی می باشند. این پزشکان مستقیما برای درمان به اتاق شما مراجعه می کنند و در صورت نیاز شما را تا بیمارستان محلی همراهی می کنند.
مالزی
ولتاژ برق مصرفی در مالزی چقدر است ؟
ولتاژ برق مصرفی در مالزی ۲۲۰ تا ۲۴۰ ولت است و پریز های برق آنها سه شاخه می باشند.بهتر است در سفر به مالزی مبدل سه شاخه همراه داشته باشید.
میزان مالیات در مالزی چقدر است ؟
در برخی از هتل ها ۵ درصد بعنوان مالیات و ۱۰ درصد بعنوان حق سرویس از مسافران دریافت می شود. در رستوران های بزرگ نیز ۵ درصد مالیات و ۱۰ درصد حق سرویس به صورت حساب ها اضافه می شود.
مالزی
میزان انعام ریافتی در مالزی چقدر است ؟
در کشور مالزی کسی از شما انتظار انعام ندارد و بهتر است برای خرید های کوچک خود ۲ رینگیت و در رستوران ها و هتل های گران قیمت ۵ رینگیت انعام پرداخته شود.
آب مصرفی در کوالالامپور چگونه آبی است ؟
آب لوله کشی در کوالالامپور قابل شرب است ولی همه ی محلی ها قبل از استفاده آن را می جوشانند. ولی بصورت کلی بهتر است از بطری های آب استفاده کنید.
مالزی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : شنبه 21 فروردين 1395برچسب:, :: 13:35 :: توسط : sara

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تک پر و آدرس nazi.hossein.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.